Collbató

Collbató
  • MIDA DEL TEXT   

08:36  |  28/10/2025

L’Ajuntament inicia la construcció d’un nou dipòsit al costat del pou de l’Skate

  • Construcció nou dipòsit al pou de l'skate

    Construcció nou dipòsit al pou de l'skate

23/10/2025

L’actuació suposarà una millora per a la zona esportiva i per al conjunt dels veïns.

 

L’Ajuntament de Collbató tira endavant el projecte de construcció d’un nou dipòsit d’aigua potable destinat a abastir la xarxa de reg de l’àmbit de la piscina municipal i la zona esportiva.

 

Soterrat per sota del nivell actual del jardí de la zona esportiva i pròxim al pou de l’Skate, el dipòsit estarà fabricat amb formigó prefabricat, impermeabilitzat, amb sistema de buidatge, i amb registre d’accés.

L’estructura inclourà la xarxa de connexió entre el dipòsit i el pou i la zona de reg. També es preveu la connexió al dipòsit de l’arqueta on, en el futur, es farà la recollida d’aigües pluvials de la pista coberta.

 

Aquesta actuació complementa la recuperació del pou de l’Skate, que ja va ser rehabilitat amb una subvenció de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA). El pou disposa actualment d’un nou sistema de bombeig i equipament complet, però la seva capacitat era insuficient per cobrir de manera continuada el reg i el manteniment de la piscina.


Amb el nou dipòsit, amb una capacitat de fins a 60.000 litres, es preveu reduir el consum diari de més de 6.000 litres per hora provinents de la xarxa municipal, alleugerint els problemes de pressió que patien els habitatges del sector durant l’època estival. El projecte, doncs, permetrà millorar l’eficiència hídrica i garantir un servei estable tant per al reg de la gespa i jardins com per a la reposició d’aigua de la piscina municipal.


Aquesta actuació ha estat possible gràcies a l’aportació econòmica del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.



Data de modificació: 23/10/2025 13:34:44