Collbató

Collbató
  • MIDA DEL TEXT   

22:43  |  01/12/2025

Sant Corneli s’il·lumina de vermell en el Dia Mundial de la SIDA

  • Dia Mundial de la SIDA

    Dia Mundial de la SIDA

1/12/2025

El dia 1 de desembre es commemora el Dia Mundial de la SIDA, una malaltia que ataca severament el sistema immunitari.

 

La Síndrome d’Immunodeficiència Adquirida és la fase final i més avançada de la infecció provocada pel VIH, el Virus de la Immunodeficiència Humana. Quan la SIDA es manifesta, el cos perd la major part de les seves defenses i queda exposat a tota mena d’infeccions i malalties.

 

S’estima que, arreu del món, hi ha al voltant de 40,8 milions de persones que conviuen amb el VIH. Gràcies als avenços científics, la SIDA ja no és sinònim de mortalitat, i la majoria de persones diagnosticades poden conviure amb la malaltia sense haver de renunciar a una bona qualitat de vida.

 

Per aquest motiu, l’1 de desembre, l’Església de Sant Corneli s’il·luminarà de vermell, com a mostra de suport a totes les víctimes i persones que han conviscut o conviuen amb aquesta malaltia. L’Ajuntament de Collbató defensa la necessitat de continuar avançant en el camp de la medicina per garantir una vida més digna i segura per a tots els afectats.



Data de modificació: 28/11/2025 12:18:22