Collbató

• MIDA DEL TEXT

22:00  |  28/03/2024

Camí dels Masos

La ruta s'inicia a la Font del Còdol, un antic raval a peu del camí ral, on hi havia les postes que servien cavalls de refresca a les diligències. El camí travessa la riera de ponent i mena a Can Dolcet, una masia en runes. Arribats a la masia, un caminoi a mà esquerra baixa directe fins a Can Martí Joan, habitat i en perfecte estat de conservació; a la porta del mas prenem el camí cap al sud fins a Can Guineu, que deixem a l'esquerra, i Can Perellonch. En tots aquests masos podem veure els conreus (oli, vinya, cereal i arbres fruiters), la flora (pi, alzina, boix, espígol) i els elements agraris (les eres, els pous, les cabanes de pedra seca, les basses) propis de la zona.

Justa abans d'arribar al mas blan de Can Perellonch prenem el camí de la dreta, cap al torrent de Fosalba, i a un quilòmetre ens desviem novament a la dreta per agafar el camí en direcció cap a Can Dolcet direcció cap a la Font del Còdol on podem observar la Torre del Telègraf, utilitzada en les guerres carlines.
La fauna de la zona: conills, guineus, senglars, serps, tudons i pit-rojos
La flora de la zona: pi, alzina, farigola, boix, espígol.

• Tipus de ruta: Petita Ruta
  • Grau de dificultat: Baix
  • Temps/Durada: 2 hores
  • Desnivell: Pla
  • Usos: A peu / BTT / Altres: Cavall
  • S'utilitza ara: Si
  • Accesos: L'arribada al punt de sortida es fa a peu, tot i que poden accedir-hi a la zona amb cotxe i deixar-ho aparcat al barri de la Font del Còdol o el barri de Les Illes.
  • Estat de conservació: Regular
  • Senyalització: Escasa
  • Indrets de gran valor: Masies / Vistes panoràmiques / Altres /
    Masia de Can Dolcet, Can Guineu, Can Martí Joan, Can Perellonch, La torre del Telègraf, Vista de la Muntanya de Montserrat amb el poble de Collbató en primer terme.
  • Equipaments Complementaris: No n'hi ha
  • Serveis turístics: No n'hi ha
  • Recomanacions: Calçat i roba còmode. Aigua. Material fotogràfic i de primers auxilis.