24/4/2023
El passat 13 d'abril es va celebrar una reunió informativa amb els veïns del Bosc del Misser en la qual van assistir l'alcalde Miquel Solà, el regidor d'Acció Territorial Josep Estradé, i tècnics municipals. Es van tractar els següents temes:
1. Constitució de la Comissió de Seguiment del PADUR.
Amb la notificació a tots els propietaris de l'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació es fixarà dia i hora per la celebració d'una assemblea amb tots els propietaris i constituir, conforme al reglament, la Comissió de Seguiment del PADUR.
2. Instal·lació de plaques solars.
Un cop estigui inscrit al Registre de la Propietat el projecte de reparcel·lació es podrà atorgar, com a obres i usos provisionals, la instal·lació de plaques fotovoltaiques.
Mentre aquest fet no es produeixi l'Ajuntament atorgarà comunicacions prèvies per la instal·lació de plaques fotovoltaiques emparant-se en la millora energètica i mediambiental que suposa pels habitatges, en la línia del que s'ha determinat en els canvis introduïts en el Text Refós de la Llei d'Urbanisme mitjançant la Llei d'Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat
3. Estat tramitació del projecte d'urbanització i projecte de reparcel·lació.
El projecte d'urbanització de mínims consta aprovat definitivament i es va notificar a tots els propietaris entre els mesos de gener i febrer.
El projecte de reparcel·lació està en fase de redacció. Els serveis tècnics i jurídics ja han fet arribar a l'equip redactor un primer llistat d'esmenes a introduir i ara mateix i estan treballant. No es pot concretar cap data exacta per la seva aprovació.
Qüestions principals que van sorgir en el torn de preguntes:
Situació urbanística actual:
L'àmbit del Bosc del Misser és un sol urbà no consolidat per la manca de serveis bàsics tal i com es va justificar jurídica i urbanísticament al PADUR i prèviament ja s'havia certificat pel propi Ajuntament l'any 2010.
Segons la Llei d'Urbanisme les parcel·les no tenen condicions de solar i per tant no es poden atorgar llicències urbanístiques.
La pròpia Llei determina que els propietari han de fer front a la totalitat de les despeses d'urbanització.
Aclariments respecte del clavegueram:
Les propietats que estan connectades directament des de casa seva al clavegueram municipal tindran un coeficient corrector en el repartiment de les despeses del projecte d'urbanització. No s'aplica a les persones que es connecten al clavegueram per mitjà d'una servitud de pas. El projecte d'urbanització està en exposició pública i es pot consultar en quines parcel·les s'aplica
Següents fases del procés:
Un cop aprovat el projecte de reparcel·lació el següent pas és la inscripció en el registre de la propietat d'aquest document i el projecte d'urbanització
Després es podrà iniciar el procés de licitació de les obres que tenen un termini previst d'execució d'un any. És quan es podran atorgar llicències urbanístiques condicionades al dipòsit d'un aval que garanteixi la totalitat de la quota urbanística de la parcel·la.
Quotes urbanístiques:
L'Ajuntament té previst girar, aproximadament, unes 6 quotes d'urbanització. S'iniciarien un cop licitada l'obra.
El cobrament es farà a través de l'Organisme de Recaptació i Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. Totes les quotes es podran sol·licitar ajornaments o fraccionaments tal com determina la normativa establerta.
En aquells casos de possible situació de vulnerabilitat econòmica l'àrea de serveis socials municipal els valorarà per poder determinar quin tipus de suport poden rebre.
Actualització de preus:
El projecte d'urbanització aprovat definitivament presenta una actualització de preus del pressupost d'execució material, que ascendeix a 2.571.378,31 € sense comptar els impostos. Aquest import suposa un increment del 19,60% motivat, per una banda, per l'actualització de tots els preus descompostos del pressupost reflectits en el banc de preus reconeguts per l'any 2022, que recollia la realitat dels preus condicionats a la situació del mercat i l'increment del cost de materials basats en hidrocarburs, i per l'altra banda l'actualització de les partides corresponents a les al·legacions presentades.
Els imports relatius a les despeses generals (13%) i benefici industrial (6%) que se sumen al total del pressupost queden fora d'aquest increment.
Un cop s'hagi aprovat el projecte de reparcel·lació es concretaran les quotes urbanístiques de totes les parcel·les. Aproximadament estaran entre 5 i 6 €/m2 en el cas de sanejament i de 15 a 16€/m2 per la resta d'actuacions. Aquelles parcel·les que disposin de la connexió directa, sense servitud de pas, a la xarxa de clavegueram quedarien exemptes de la part corresponent al sanejament.
Alternativa depuradores autònomes:
La Llei d'Acompanyament dels pressupostos de la Generalitat ha previst la possibilitat d'instal·lar depuradores autònomes en urbanitzacions no recepcionades. Aquestes serien de propietat municipal i també haurien d'assumir les despeses totalment els veïns. És una solució pensada per urbanitzacions allunyades del nucli urbà i, per tant, també de la xarxa de clavegueram, on aquesta distància quilomètrica fa molt més costosa la urbanització.
Data de modificació: 21/04/2023 13:46:41
Ajuntament de Collbató
Bonavista, 2
08293 - Collbató
Tel. 93-7770100 Fax. 93-7770650
collbato@collbato.cat