5/10/2025
El passat dimecres 1 d’octubre, el municipi de Collbató va patir incidències puntuals en el subministrament d’aigua a causa d’una avaria en el sistema de telecontrol d’Aigües Ter-Llobregat (ATL) del dipòsit de Can Dalmases.
Segons ha informat l’empresa gestora del servei, Gestió Integral d’Aigües de Catalunya (GIACSA), l’origen del problema està relacionat amb una tempesta elèctrica del 21 de setembre, que va afectar el telecontrol del dipòsit i alguns elements electrònics del sistema. Aquesta avaria va fer que, durant un període aproximat de mitja hora, el municipi no disposés d’aigua en el dipòsit de Can Dalmases.
La interrupció temporal del servei va provocar bosses d’aire a la xarxa i afectacions puntuals de pressió, especialment al carrer Sentiu i a la zona del carrer Graus, on alguns abonats es van quedar sense aigua.
Per tal de restablir el servei amb la màxima rapidesa, GIACSA va activar els pous de Can Feliu a les 22 h, que portaven tres setmanes sense funcionar. Abans de posar-los en marxa, es van dur a terme controls de qualitat de l’aigua —tant de conductivitat com d’amoni— per garantir-ne la seguretat, i els resultats van confirmar que l’aigua complia els valors establerts pel Reial decret 3/2023. A més, es va enviar una mostra al Laboratori d’Aigües de Mataró per a una anàlisi complementària.
El matí del dijous 2 d’octubre la situació ja s’havia normalitzat, amb els dipòsits de Can Dalmases i del Pujolet recuperant els seus nivells habituals.
L’Ajuntament de Collbató agraeix la col·laboració i la paciència de la ciutadania durant aquesta incidència i continuarà treballant conjuntament amb GIACSA i ATL per reforçar els mecanismes de protecció i garantir la continuïtat del servei d’aigua al municipi.
Data de modificació: 06/10/2025 09:41:30
Ajuntament de Collbató
Bonavista, 2
08293 - Collbató
Tel. 93-7770100 Fax. 93-7770650
collbato@collbato.cat